Koitin taas uskaltaa värjätä pienen vyyhdin lankaa. Ei ollut tietoa siitä mitä laatua lanka oli pohjimmiltaan. Saatuja lankoja ilman vyötteitä, voi vaan arvailla. Tein minä polttokokeen mutta eipä siitäkään aina selvää ota. Ei tämä täyttä villaa ole kun jäi niin epätasaiseksi. Lankaa oli 43g ja pari grammaa nuo pienet nyyskäykset. Toinen pieni on varmaan niitä pilkullisia Novitan lankoja joista itse en ollenkaan tykkää. Mitä semmosia roskia sotketaan lankaan. Täytyy myöntää että on mullakin muutama kerä tuolla varastossa mutta enpä ole niistä mitään tehnyt. No jos yhdet säärystimet tyttöselle joskus.

Ajattelin vain näin pienesti taas koittaa ettei sitten pahasti mene pieleen jos on pieleenmennäkseen. Laitoin kattilaan vettä noin 7dl ja ehkä puolet Kool-Aid-pussista väri LEMON-LIME. Tottakai kastelin langan ennen sinne kattilaan laittoa liemen joukkoon. Kyllä minä sitä lankaa haarukalla vähän nostelin mutta en hämmennellyt. Kun väri oli kaikki imeytynyt ja vähän aikaa keitetty, menin ja huuhtelin. Yhtään ei väriä irronnut. Helppoahan tämä värjääminen on ja tulee niin kauneita lankoja siihen African kukkapeittoon.



Sitten kerron teille hyvät lukijani, pari unta jotka näin tuossa muutama yö takaperin. Ekassa unessa olin nukkumassa jossain huonekaluliikkeessä oikein sängyssä. Heräsin siinä unessa ja kello oli 4 aamuyöstä. Sängyn vieressä seisoi kaksi myyjää, nuoret tyttö ja poika. Mua jotenkin nolotti ja sanoin niille myyjille että miksi eivät herättäneet, ettei olisi heillä mennyt ylitöiksi niin pahasti. Sitten vaan otin kassini ja nyssykkäni jostain eteisestä ja lähdin pois. Mitäköhän tavaraa mulla oli niinkin paljon mukana, ei selvinnyt unessa.

Toisessa unessa olin valokuvaustehtävissa jonkun rippijuhlissa. Oli valtavan suuri niinkuin urheilukentän katsomo. Penkkirivit olivat vielä aika tyhjät, joten pystyin pomppimaan yli rivien ihan ylös asti. Olin nimittäin huomannut siellä ihan perimmäisessä yläkulmassa entiset naapurit, pariskunnan. Menin heidän luokseen ja aloin selittää emännälle että kyllä mielestäni itsepaistettu ruislimppu on parempaa ilman että laittaa sinne taikinan sekaan kaikkia vihanneksia, siis pinaattia, nokkosta tai jotain muuta vihreää. Leipä leipänä ja vihannekset erikseen. Niin tämä emäntäkin oli samaa mieltä. Lähdin siitäkin sitten pois kun kerran olin hommissa eli valokuvaamassa niitä rippilapsia.

Siis nuo edelliset oli unia, ei totta.

Kiitos taas kaikille kommentin jättäneille tuohon edelliseen. Yritän aina käydä vastavierailulla ainakin uusien kommentoijien luona.