Tällaisen nopean suklaakakun sain aikaiseksi tässä taannoin kun alkoi taas tuota makiaahammasta pakottaa. Sitä olen ihmetellyt, että mistä nuo reiät ovat syntyneet. Ovat vielä niin säännöllisetkin.



Vuokana oli ekaa kertaa silikonivuoka. Mieheni osti kirpparilta tuollaisen matalareunaisen 26 cm halkaisijaltaan olevan vuoan, maksoi 3€. En ole itse raskinut koskaan kaupasta ostaa kun ovat kalliitakin ja kumimaisen tapaisia. Jotenkin tulee epäilys, että kestääkö vuoka mainittua +250 astetta. Harvoinpa mitään paistosta niin kovassa kuumuudessa paistetaankaan.

Täytyy sanoa, että epäilyksestäni huolimatta olen tosi tyytyväinen tähän ostokseen. Ei mistään muusta vuoasta lähde paistos niin hyvin pois niinkuin tästä. Viimeksi olen paistanut siinä bostonpullan ja en edes voidellut. Länttäsin ne pullataikinapalat vuokaan ja uuniin ja hyvä tuli.

Miehet ne osaa yllättää, tuskin olisi itselleni tullut mieleen edes ostaa moista.

Täytyy välillä pakinoida näistä mulle niin epätavallisista hommista kuin leipomisesta kun ei käsitöissä tule mitään valmista. No olen minä yhden sytomyssyn neulonut ja toinen on tulossa, eri mallilla taas. Oli olevinaan helppo malli, vaan kaksinkertaiset langankierrot sotkivat neulomuksen ja jouduin purkamaan monta kerrosta.

Mukavaa alkavaa viikkoa vaikka tänäänkin tuli räntää taivaan täydeltä. Sieltä se kevät tulee. Mieheni siivosi tänään yhden lintupöntön, niin heti olivat uudet asukkaat muuttohommissa, talitinttipari.