Perussukka se vaan on kaikkein nopein saada valmiiksi. Vaikka sukkia löytyy tuolta varastopussista useampikin pari, ei löytynyt semmosia ohkaisia mikrotukihenkilön jalkoihin ja kenkiin sopivia. Näillä pakkasilla tuntuu tuo villa tekevän kauppansa vaikka muuten ei villasukkin päin katsotakkaan.

Pakkohan se oli ryhtyä tuumasta toimeen ja neulomaan. Ristipistot tauolle, samoin sytomyssyt. Olinhan minä jo niitä sukkia ajatellut tekeväni aikaisemminkin, muistan varanneeni langat jo keittiön työtason alle jemmaan. Voi olla että olin siirtänyt ne toiseen paikkaan kun en löytänyt. Semmosia tummanpuhuvia lankoja, mitä tuo nuorison vaatetus muutenkin on.

Keittiössä oli pussi, jossa nämä langat luurailivat yhden vajaan fuksianpunaisen Steppikerän kanssa. Näytin pojalle tuota sinivoittoista kerää, joka kelpasi. Mietin vaan että se 50g ei varmaan riitä pariin kun täytyy sekä varsi että terä olla pidemmät kuin minulla. Itselleni olin ajatellut siinä vaiheessa sukkia kun nuo kerät tarttuivat mukaani erään kerran Susulla poiketessani.



Siinä tärvääntyi hyvää neulomisaikaa kun aloitinkin ekaa sukkaa varpaista alkuun. Se aloituskin vielä menee mutta kantapää takaperin ei oikein ole mun heiniä. Niin olisin saanut varmaan kerän riittämäänkin sukkapariin. Poika laukaisi siinä jo aloitettuani että tehdään se toinen sukka sitten tuosta punaisesta. En sitten purkanut kärkialoitusta vaan etsin sen toisen pään kerän sisältä vaikka tuli siinä puoli kerää mukana. Aloitin ihan perussukan varresta kun se kuitenkin on se nopein tapa.



Vähän yli puolen kerän eli 27g painoi yksi sukka. Saan siis itselleni minivartiset vielä niistä lopuista. Oikein minä nautin kun sain taas 2½:n puikoilla neuloa. Se taitaa olla mulle se vakiokoko. Langan koostumus on villa 75% ja 25% polyamidi.

Niinpä se vaan iski sunnuntaina mullekkin flunssan vaikka syön hunajaa läpi vuoden ja aloitin syksyllä D-vitamiinin syönninkin. Nyt tuntuu niinkuin jo vähän hellittäisi vaikka kehumaan ei pidä mennä, se voi huomenna olla taas pahempi. Kun ei sitä alle 14 vrk:n pysty läpiviemään.