Taas on viikko mennyt melkein huomaamatta. Sukan sain alkuun, mutta hitaasti edistyy, kun on niin ohutta lankaa. Vaikka en minä valita, mieluummin neulonkin ohuesta kuin paksummasta langasta. Kävin tiistaina moikkaamassa Susua ja tuli juttua siitä, että tykkään ohuista langoista vaikka työ ei sitten edistykään nopeasti. Siitä paikasta hän nappasi hyllystä uutuuslangan ja vaikka mieli pani vastaan, niin käsi ojentui sitä lankakerää kohden.



Tosi ihana lanka neuloa ja napakkaa jälkeä tulee. TOFUtsies (toe-foot-sies) on langan nimi. Koostumus: 50% villaa, 25% Soysilk ® Fibers, 22,5% puuvillaa ja 2,5% Chitin. On tosi tymäkkä kerä lankaa, eli siinä on 100g ja 425m. Neulon 2:n puikoilla ja laitoin 14s puikolle eli 56 s aloitukseen. Minä vaan olen jämähtänyt tuohon aloitukseen varresta, kun niin olen nuorena oppinut.

Tein taaskin lyhyellä varrella, että saan vielä toisetkin sukat samasta kerästä. Kun tykkään värikkäistä langoista, niin tämäkin on mieleeni, ainoastaan sinistä on vähän liikaa. Siinähän se menee, kun on noita muitakin värejä.

Sitten se toinen homma jota olen harrastanut aamupäivisin eli karstaamista käsikarstoilla. Välillä tulee ihan toivoton olo, vaikka miten raapisi, niin ei onnistu. Takkuista mikä takkuista, villat ovat tosi hienoja ja huopuneet jo varmaan lampaan selässä. Siinä säkissä, mistä olen villoja ottanut, on kahta väriä villaa, valkoista suurin osa ja pieni määrä ihan vaalean maitokahvin väristä. Olen niitä maitokahvin värisiä karstaillut. Jospa nyt viikonloppuna saisin tuotua rukin tuolta maalta ja pääsisin ensiviikolla kehräämistä opettelemaan. Vaan yksi ongelma, pitäisi löytää niitä rullia enemmän kuin se yksi mikä on siinä rukissa. Ovat vissiin 50:ssä vuodessa johonkin hävinneet. Täytyypä pistää mies hommiin sorvin ääreen.