Tässä taannoin harmittelin sitä, kun en osaa sellaisia pistoja, että voisin kirjoa vähän isommankin liinan. On sellainen piirretty liina ollut odottamassa jo ainakin 10 vuotta. Kerran jo yritin, olin lankoja katsellut, mitkä värit olisivat sopivia. Meinasin aloittaa varsipistoilla, mutta en mielestäni saanut niitä kauniisti. Se aloitus loppui alkuunsa, laitoin liinan takaisin pussiinsa odottamaan aikoja parempia.

Nyt kun olen muutamassa sellaisessa blogissa vieraillut, jossa on esitelty mitä kauneimpia liinoja, niin on taas alkanut kiinnostus nostaa päätään. Aikapula taitaa kuitenkin olla suurin este, kun tekisi mieli niin montaa eri laatua käsityötä tehdä. Täytyy kai vetää pitkää tikkua siitä, mikä olisi joku muu käsityö kuin neulominen. Jospa on pidettävä välivuosi tuossa kudonnassa.

Olen minä joskus pikkutyttöna osannut, siitä todisteena nämä seuraavat kuvat.





Minusta tämä on erittäin kaunis, sanotaanhan, että pieni on kaunista. Kangas on pellavaa ja vaikka olen sen pesun jälkeen silittänyt, niin eipä se ole oikein tahtonut silitä.

Olen tämän liinan ommellut kansakoulussa 4:llä luokalla, eli olen ollut 10 vuotias. Siihen aikaan vielä tehtiin tällaisia käsitöitä, piti se olla jollekin vaikeaa, kun kaunistakin olisi pitänyt tulla. Yhtään en muista, miten minä liinan kanssa taistelin. Kun olen noita pistoja katsellut tuossa liinassa, niin ihmettelen vaan vieläkin, miten olen osannut. Opettaja on varmaan ollut oikein kannustava.