Tämmöinen valmistui jo eilen ja oli aika kurttukasa. Mietin että miten saan sen sileämmäksi. Nyt tuli sille messuilta ostetulle raudallekin käyttöä. Meinaan sitä mikä höyryllä silittää vaikka minkä. Kyllä se tuossa asiansa osasi.



Onhan sillä nimikin eli "sievä olkainlämmitin", niinkuin ohjeessa lukee. Ohjeen olen tulostanut GARNSTUDION sivuilta, ohje Drops 93-14. Kaivelin noita itsekehrättyjä lankoja ja löysin hyvinkin pehmeää lankaa joka on jäljestä päätellen ihan alkuaikojen harjoittelun tulosta. Vastahan minä vuosi takaperin pääsin ekaa kertaa tositoimiin.



Sitten kävi vaan niin, että lanka loppui kesken. Tuossa kauluksen reunassa on sitten toista lankaa, kehräämössa valmistettua. Ei ihan niin pehmeää eikä valkoistakaan kuin omatekemäni. Sitäkään ei hupsu huomaa ja viisas ei virka mitään. Tämä mun kehräämä oli jonkun tosi valkoisen lampaan, oliskohan ihan karitsanvillaa, päätellen siitä pehmeydestä. Olishan mulla ollut varmaan sitä saman lampaan villaa lepereinä, mutta nyt ei kerkiä ennen joulua enää kehräilemään.



Lankaa meni tähän kauluriin 98 g. En punninnut noita keriä joten en tiedä mitä niissä oli lankaa. Kooltaan omani jäi sitten pienemmäksi kun neuloinkin numeroa pienemmillä puikoilla kuin ohjeessa. Noihin nyörin päihin kuuluisi lankatupsut, mutta olen jo mielestäni niin iso tyttö, että en kaipaa niitä.

Oikea langan väri on lähempänä tuota hengarilla roikkuvaa kuin tyttöni päällä oleva ja kerät.