...sukkelaan, kun olen intoa täynnä. Matleena kyseli tuolla edellisen kommenteissa, että milloin saadaan mallintynkää tuohon pitsisytomyssyyn. Kyllä niitä tulee kahtenakin kappaleena, kunhan olen ensin testannut tämän toisenkin mallin. Kävi niin, että etsiessäni noista SuuriKäsityölehdistä monia ohjeita, silmiini osui samanlainen ohje, millä olen nätä myssyjä neulonut. Tästä jälkimmäisestä mallista oli tehty pyöreä- litteä sohvatyyny, jonka molemmat puolet oli neulottu samalla mallilla.

Muuta eroa näissä malleissa ei oikeastaan ole kuin se, että ekassa on niitä terälehtiä 8 ja jälkimmäisessä 6. Piti nyt kuitenkin aloittaa tällä jälkimmäiselläkin ohjeella, että näen onko niissä mitään eroa. Molemmat ohjeet on vaan kirjoitettu, että sikäli vaikeampaa kun ei ole mallipiirrosta. Mutta jos minä ne olen selvittänyt, niin kyllä niistä selvän saa, jos ei ole kovin pahaa lukihäiriötä (niinkuin minulla välillä on).

Laitan ohjeet sitten niin, että kaikilla on mahdollisuus saada ne. Se vaan vaatii tuota lisäapua nuorisolta, kun on tämä tekniikka mulla vähän huonossa hapessa.

Jos jollakulla nyt sattuu olemaan SuuriKäsityökerho-lehti 3/1988, niin sieltä löytyy tämä pitsityynyn ohje, millä nyt sitä myssyä neulon.

Menen jatkamaan harjoituksia.