Hyvä vauhti oli päällä tuossa myssynteossa mutta niin katkesi kuin kananlento. Siitä viimeviikolla aloitetusta myssystä ei ole alkua kuin ekan kerroksen verran eikä ihan sitäkään. Ensin en löytänyt sopivaa mallia, vaikka netti on niitä pullollaan. Pari sopivaa löysin sitten Piikun blogista ja tulostin molemmat. Sopivien puikkojen kanssa tappelin senjälkeen. Siihenhän se jäi kun tuo puikkojen ja välikaapelin pituus on vähän liian pitkä aloitussilmukoiden suhteen.



Olen monta kertaa ihastellut eri blogeissa näkyviä ristipistotöitä. Senkin olen vissiin useaan kertaan maininnut että oma pistelyinnostukseni loppui 8 vuotta sitten kun äitini kuoli. En siihenkään mennessä ollut niin montaa vuotta, no oiskohan sittenkin 10 vuotta tullut silloin täyteen. Otin aina lauantaiksi ja joskus viikollakin hänen luona käydessään jonkun pistelyn mukaan. Kotona ei ollut aikaa kun lapset oli pienempiä ja ruoanlaittoa ym. riitti.



Toinen työ mikä vie nyt mennessään, on tässä. Olen tuon joulusukan ostanut joskus markka-aikaan Anttilasta, hinta päällä 89.95mk. Voi olla että olen sen halvemmallakin ostanut. Minä nuukana en olis varmaan tuotakaan maksanut. Ei siinä kyllä halvennuslappusta näkynyt. Löysin tämän tuolta ehtymättömistä varastoistani etsiessäni jotain lankaa. Yritin itselleni selittää että on niin pientä pistoa etten varmaan näe. Enkä ilman laseja varmaan näkisikään, enkä ainakaan illalla. Tämä ei kyllä äkkiä valmistu mutta voihan sen välillä laittaa syrjään. Mikäs kiire sillä on kun vasta on tammikuu ja vielä 11kk jouluun.

Vaikka on klasit nenällä, niin silti tahtoo mennä väärin välillä. Olen joskus tehnyt sitä että värittelen siihen ohjeeseen eri värejä. Se vähän helpottaa niissä kohdin missä värit vaihtuu tiheään.

Näin kun ei valmistu mitään käsityötä, ei tunnu löytyvän kirjoitettavaa. Sitten kun saa pään auki ei tahdo saada lopetettua.

Kiitos taas niille uskollisille kommentoijille.