Pitipä käydä männäviikolla lankakaupassa, kun ei sitten ollut kotona oikeanväristä lankaa mikrotukihenkilön kintaisiin. Ei tarvinnut ostaa kuin yksi kerä tuota sinistä eli turkoosia. Mustaa on vintissä vielä muutamiin kintaisiin ja sukkiin, eli noin 10 kg. Vasta olen alussa, mutta ajattelin vähän vilauttaa, millä mallilla minä teen.

Lankojen värit on taas mitä on, mutta tuo musta on luonnonmustaa lankaa eli äitini lampaitten villasta teetettyä. Sinisen pitäisi olla turkoosia. Malli on Pärnusta viimekesänä ostamani pieni vihkonen, missä on monta kaunista mallia. Ohjevihkosen kintaat on neulottu ohuemmasta langasta kuin mitä minä teen. Ei mahdu niin montaa koukkua.

Aina täytyy itse vähän soveltaa. Helpompi olisi ollut tehdä peukalo ilman kiilaa, mikä mallissakin on. Menisi kuvio sovinnolla oikein, mutta kun minä olen jääräpää, niin päätin laittaa kiilapeukalon silläkin uhalla, että kuvio ei mene siinä kiilan kohdalla oikein.

Kyllä se vaan vaatii tottumusta tuo kirjoneuleen neulominen taas pitkän ajan jälkeen. Ei tahdo millään saada noita lankoja tasaisesti silmukoiksi. Välillä kiristää ja välillä tahtoo tulla liian suuria silmukoita. No olkoot nämä tämmöiset harjotuskintaat.