Tässä ekat täman vuoden kirjokintaat. Malli Dropsin numero 116-6. Muuntelin vähän värejä eri järjestykseen kuin alkuperäisessä.



Koska minulla taas olivat ihan eri laatuiset langat kuin ohjeessa, niin jouduin vähän säveltelemään silmukoitten kanssa. Musta omasta varastosta ja punainen lanka vyötteetönta 7-veljestä tai jotain muuta. Nuo alun vaaleat silmukat on oikeesti vaaleanpunaista, jotain akryylilankaa. (Olen ihan kiitollinen noista ystävällisten mummojen lahjoittamista lankajämistä ja melkein korkkaamattomista keristä...mutta, miksi ihmeessä ne vyötteet täytyy heittää huitsin nevadaan heti alkuvaiheessa. Itse jos otan vyötteen pois neulomisen ajaksi, niin heti laitan takaisin, jos lankaa jää neulomisen jälkeen. Onko muilla samoja kokemuksia?)

Eipähän näin illalla valojen loisteessa saa kuvista yhtään oikeanvärisiä, mutta pääasia että kuvio näkyy. Lankaa meni kinnaspariin 97g, neuloin 3:n puikoilla. Taidan ottaa omaan käyttöön kun mulla tahtoo aina jäädä väli tuohon ranteeseen kun takin hihat on lyhyet (tai kädet pitkät). Näissä kintaissa kun tuota vartta on melkein kyynärtaipeeseen, jos olisin kaikki kerrokset neulonut. Jätin siis muutaman kerroksen pois ja aloitin peukalon aiemmin. Lopussakin piti sitten aloittaa kärkikavennuskin muutamaa kerrosta ennemmin. Tahtoo nämä Dropsin kinnasmallit olla aika pitkiä.

Sukkiahan minä meinasin aloittaa niistä Dropsin malleista, mutta silmukkamäärät olivat niin suuria mun lankaan, että olisi tulleet elefantin sukat.