Tänäpäivänä on tuntunut siltä, että osaan ottaa jouluntulon ilman stressiä. Olen tosin jo viikko takaperin aloittanut siivoilemaan periaatteella huone per päivä. Siinä samanaikaisesti olen jotain leivoskellut ja paistellut laatikoita. Jospa sitä jo tähän ikään (50+risat) osaa höllätä oikeassa paikassa.

Meillä on koko sakki ( 6 henkilöä) tässä pyörimässä eli saan apua niin lapsilta kuin ukoltanikin. Lapset 12, 15, 18 ja 21. Reunimmaiset poikia, keskellä tytöt. Vanhin on jo töissä, muut vielä koulussa. Kaikki viihtyvät niin hyvin kotona, ettei vanhimmatkaan ole vielä pois muuttaneet. Jos tässä muutaman vuoden katselisi ja alkaisi sitten vihjailemaan.

Tänään alkoi illansuussa ahistamaan, kun en ole ehtinyt käsitöihin tarttumaan yhtään. Kaivelin noita pussukoita ja löysin yhden angoravillaisen puseron, jota olen yrittänyt tuunata villatakiksi. Ompelin siihen eteen oikein tiheän suoraommelkujasen ja leikkasin keskeltä auki. Se on siis tehdastekoinen ja ohuesta langasta tehty. Sitä olen miettinyt, että millä systeemillä sen etumuksen laittaisi, kun ei ole niin ohutta angoralankaa varastoissa minulla. Löytyi kyllä aika ohutta ( Lidlistä joskus halvalla ostettu) villalankaa, vieläpä samansävyistä luonnonvalkoista. Jospa siitä virkkaamalla saisi jonkunmoisen reunuksen napinläpineen. Vai olisikohan jollakin blogilaisella muuta vinkkiä siihen!

Koska olen uusi bloggaaja täällä, niin toivotan jokaiselle lukijalleni Rauhallista Joulua!

Aion käydä joulunakin selailemassa muitten blogeja, kun pyhinä on paremmin aikaa kuin arkena.