Taas on viikko mennä hujahtanut ettei paljon näkyvää ole aikaiseksi saanut. Ne 310 tilkkua olen kohta ommellut yhteen. Näyttää siltä että peitosta tulee kokoa 120x170cm. Leveys on valmiina, pituutta pitää vielä lisätä. Muutama kymmenen lappua pitää vielä virkata. Sitten on vielä reunan suunnittelu.

Minäkään kun en ole yhtään viherpeukalo, niin itsekseni ihmettelen noita orkideoita, että miten ne jaksavat kukkia.  Tummempi jo lopetti, mutta vaaleassa on vielä tuo määrä kukkia tallella. Molemmissa purkeissa on juuria niin ettei kohta paljon muuta olekkaan. Jotenkin on semmoinen tuntu että tämä vaalea kaunotar kukkii kuin henkensä edestä. Ettei vain olisi kuolo tulossa kun kukatkin on mielestäni suuremmat kuin koskaan ennen.



Laiska mikä laiska, olen ainoastaan sadevettä antanut kerran viikossa aluslautaselle. Ei edes orkidealannoitetta, enkä ole jaksanut kantaa niitä suihkuun pesuhuoneeseen. Olen ajatellut että jos kuolevat, ostetaan uusia tilalle. Olen minä niitä kehunut mennen tullen, että kun jaksavat kukkia aina vaan.



Kohta se jo alkaa Sukkasato 2011 ja valmistautuminen vielä ihan nollassa. En ole ehtinyt malleja ajattelemaan enkä lankoja etsimään. Siinä nyt ei kauaa mene kun langan otan vaatehuoneesta ja puikot keittiöstä ja aloitan ihan perussukkaa. Ei kait siitä "ressiä" tarvitse ottaakaan. Kunhan ehtisi vähän seuraamaan miten muut osallistujat kartuttavat satoa.