Nyt ei ole vähään aikaan esitellä uutta neuletta kun vasta sain langat kerille. Sitäkin harrastin ulkona iltapäivällä kun aurinko kauniisti paistoi.

Siinä on joka kerä vähän eri mallilla, kun käsin olen ne pykännyt. Minä oikeasti nautin siitä kun saan keriä käsin ohutta lankaa tuollaiselle kerälle. (Yksi puoli mitä mieheni ihmettelee minussa, että osaan tehdä tuollaisia keriä.) On mulla se langankerimislaitekin, mutta en ole sitä paljoa käyttänyt kun siinä jää kerän keskelle niin iso kolo. Väri on oikeesti semmonen vatkatun marjapuuron värinen. Laatu tuota mikä lapussa näkyy, eli 70% kampavillaa ja 30% tussahsilkkiä.

Eilen oli Susun puodissa lanka-ale 20% normaalihintaisista langoista, kun kerran oli lankalauantai. Enpähän voinut vastustaa kiusausta, vaan lankesin. Ostamaan siis kaksi vyyhtiä kyseistä lankaa. Kotona oli jo toiset kaksi odottaneet viimesyksystä asti tulemistaan joksikin huiviksi. Kun oikein ajattelin, niin noita huiveja on jo senverran varastossa, että nyt olisi kyllä jonkun villatakin vuoro. Tulisi varmaan enemmän pidettyäkin kuin huivia.

Olen tässä nyt muutaman päivän miettinyt, ( ja välillä yölläkin, kun olen herännyt), että millä mallilla aloitan. Pitsimalli tietysti, mutta mikä niistä kaikista ihanista joita lehdet on pullollaan. Niin ja saako noista muuta kuin lyhythihaisen puseron. Nuo ovat siis eri värierää, mutta kun katselin niitä vierekkäin, niin ei siinä mitään eroa huomaa. Joten jos äkkiä aloitan ja loppuu kesken, niin kauppaan vaan neuleen kanssa lisää ostamaan.

En ole näin laadukkaasta langasta vissiin koskaan neulonutkaan, tuntuu ihanalta, kihelmöivältä ajatuskin aloittamisesta.