Nyt sain esittelykuntoon sen vaaleanvihreän puuvillaneuleen jonka helmaa tuolla aiemmin esittelin. Eipä mennyt tämäkään pusero putkeen vaan purkaa piti ennenkuin tuli sopiva. Se taitaa olla tätänykyä enemmän sääntö kuin poikkeus että kaikki täytyy neuloa kahteen kertaan. Tein sen muuten valmiiksi aiemmin, mutta hihat jätin ompelematta paikalleen. Pääntie oli liian pieni kuten puseron yläosa kädenteineen. Purin sen kainalon kohtaan kädentien kavennukseen. Hihat oli onneksi sopivat.



Alkuperäinen malli ja ohje on Dropsin sivuilta pikkupusero 105-11. Koska minä olen jo vanhempaa painosta niin jatkoin vähän tuota helman pitsiosuutta eikä vieläkään tullut mielestäni tarpeeksi pituutta. Hihat vaihdoin pitsiseksi kun olen niin pitsin perään.

Kun lankavarastoni on suuri myös pv-lankojen osalta, niin sattuipa siellä olemaan samaa väriä kuin alkuperäisen ohjeen kuvassa. Puikkokoko ja silmukkamääräkin täsmäsivät ohjeen lankaan. Minulla lankana eräästä jo aikaa sitten lopettaneesta halpakaupasta ostetut kerät. SÄÄSTÖKERÄ lukee vyötteen päällä, 200g/640m. Hintaa oli ollut silloin markka-aikoina 19.50. Voi olla että on olleet vieläkin halvemmalla. Puserolle tuli painoa 260g.

Aina on ollut tuo hamstrausvimma päällä, niin tätäkin samaa väriä taitaa olla vielä 2-3 kerää. Mitähän silloin aikoinaan olen kuvitellut langasta tekeväni, se olisikin mielenkiintoista tietää.

Pieni omenapuu aloittelee kukintaansa tuossa vieressäni. Joka kevät nuo omenapuun kukat ovat yhtä ihania.