Minäkin sitten rohkaisin hurjan luontoni ja änkesin mukaan tuohon Lankakomeron Päivin kevätpäiväntasausyllätyshuivin neulontaan. 

Kaivelin kanssa noita varastoja ja muistin ykxkax, että onhan mulla oikein sopivaa hyvin marinoitunutta konelankaa. Vähän on tummaa ajatellen keväisiä kuulaita päiviä, mutta sittenhän ei ole ongelmaa tuon näkemisen kanssa. Eilisen päivän vietin kerien kahta sadan gramman vyyhtiä kerille. Tuli aika tiukat kerät, vaikka pidin peukaloa koko ajan kerän sisässä.

 Olen ostanut nämä langat ja vähän enemmänkin paikalliselta pieneltä adventtisrk:n kirppikseltä jo pari vuotta aikaa sitten. Eikä ollut kallistakaan, maksoi muistaakseni 100g:n vyyhti jotain 50 centtiä. Mulle ihan outo nimi, mahtaako olla vanhaakin, jos joku tunnistaa?



Sain äsken valmiiksi mallitilkun ja hienolta näyttää. Kurtussahan se vielä on, kun en ole päätellyt, enkä kostuttanut.

Osanottajia näkyy olevan aika tavalla ja monta tämmöistä ensikertalaista ja lontoonkieltä pelkäävää, niinkuin minäkin. Siksihän olikin kiva kun luvattiin ihan kotimaan kielellä ohjetta.
Kun aina on kiire, niin sekin tuli mieleeni, että ehtiikö sitä saada valmiiksi milloin, kun tuota muutakin tekemistä on samanaikaisesti. Eihän tämä mikään kilpailu ollutkaan, joten kait minä siinä mukana pyörin.

Minä en saa ainakaan esikatseltua, vaikka niin on jo eilen luvattu.