Jäi niin taas päällensä nuo Kainuun kukkaset että piti neuloa sukatkin samalla mallilla. Eikä paljon huvenneet nupulalangat.



Siinä samassa kun ajatus pasahti päähän että neulonpa sukat samalla mallilla, niin ei muuta kuin lankaa puikoille ja alkuun. Olin neulonut jo tuon kierreraidan ja melkein 5cm varttakin kun tuli mieleeni, että voisihan ne kukkaset kasvaa ylöspäinkin. Ja eikun purkamaan. ja miettimään että miten saan kukkasen oikein päin.



Minulla kun on varsannilkat, niin tuli varsi liian hoto 56 silmukalla. En sitten viitsinyt ihan alkuun purkaa kun tuo kierreraitakin jo lankoja sykkyröittää. Seuraavat voikin tehdä pienemmällä silmukkamäärällä kun lankojen paksuus on vakio eli samoilla langoilla mennään.

Tuli siinä neuloessa mieleen että olisi pitänyt aloittaa kärjestä mutta olen niin piintynyt vanhoihin tapoihin, että vaikea on niitä muuttaa. Yhdet sukat olen neulonut kärjestä aloittaen, mutta kantapää teki siinä jotain tenää. Näissä tein sen ainoan oikean mikä on mielestäni paras, jonka olen äidiltäni oppinut. Jospa seuraavat Kainuulaiset yrittäisin tehdä kärjestä aloittaen.

Langankulutus 105g, pohjaväri omaa luonnonmustaa ja kuviovärit mitä sattuu eli niitä nupuloita joissa ei vyötteitä ole ollutkaan. Värit ovat melkein oikein alemmassa kuvassa. Huomatkaa varren kierreraidassa sinistä, siedätyshoitoa minulle pienessä mittakaavassa.