Ei, en nyt aio kirjoittaa mitään roolihenkilö Marja Tyrnistä. Niin joku ehkä luuli, monikohan?



Lauantaina oltiin keräämässä nämä tyrninmarjat pois pilaantumasta. Olivat juuri sopivan valmiita, eli eivät vielä valuneet puseron hihasta sisään. On se niin piikkistä hommaa, että sormet kimoili vielä pari päivää keräyksen jälkeen. Sato oli hivenen pienempi kuin viime syksynä. Tuli sentään noin 7kg pakastettavaksi.

Kehäkukat ovat huvenneet aika vähiin, mutta yksikin riittää piristämään harmaata päivää.



Sukkasato etenee osaltani etanavauhtia. Aloitin heti ekana päivänä miesten sukkaa Susulta saamastani kampanjalangasta. Siinä on kaksi hidastetta, paksu lanka ja perusmallilla, ei oikein pääse vauhtiin. (Pitsiä ja ohut lanka, niin johan kulkisi.) Minä pääsin tänävuonna sinne Hillokellariin, nam.

On sentään yksi mikä edistyy kun määrästä on puhe, eli sen tilkkupeiton palaset. Siinä sentään saa aika äkkiä yhden palan aina virkattua. Sitä yhteenliittämistä olen vasta hiukan ajatellut. Sen verran, että valkoisella langalla, mutta tyyli on vielä epäselvä.

Olin eilen iltapäivällä puolukoilla, vaan saa niitä etsimällä etsiä. Hirvikärpäsiä oli niin paljon, ettei vielä koskaan ole mun kimppuun sitä määrää hyökännyt. Istuin autossa ainakin 10 min., ennenkuin lähdin ajamaan kotiin. Varmaan 20 elukkaa keräsin yksinkappalein ja pudotin ulos. Vielä kotona kun käänsin paidan nurinpäin, oli selässä ainakin 5 kpl. Ei mua ennen ole hirvikärpäset noin ahdistelleet eli niitä on todella paljon.